Promovare economică

Promovarea exporturilor româneşti

Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cuprinde instrumente de susţinere a exportului aliniate la regulile internaţionale în domeniu şi la practica altor ţări:

I. Instrumente de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat

1. Instrumente în administrarea EXIMBANK, conform Legii nr. 96/2000, modificata prin Legea nr.165/2006 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK-S.A.. Comitetul Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior repartizeaza fondurile alocate anual prin bugetul de stat pe instrumentele din administrarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK-S.A., conform Legii nr. 96/2000, în funcţie de necesităţile de susţinere a exportului.

2. Instrumente în administrarea ministerelor de resort :

2.1. Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri , prin care se suporta, parţial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile privind:

  1. participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, cu suportarea a 50% din cheltuielile privind transportul, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant din partea fiecărui expozant şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurarii acţiunii promoţionale, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, etc.
  2. organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în străinătate, cu suportarea a 50% din cheltuielile de transport extern, cazare şi asigurare medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru institutiile publice, precum şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul în interiorul ţărilor de destinatie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, a celor pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării, a materialelor promoţionale, etc.
  3. realizarea de studii de piaţa si de produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale, in conformitate cu legislatia in vigoare, cu suportarea a 50% din cheltuielile aferente;
  4. realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general, pe piete de interes pentru exportul romanesc, pe baze concurentiale, cu suportarea totala a cheltuielilor, inclusiv a celor pentru distribuirea materialelor de publicitate;

2.2. Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în dezvoltarea exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţarii şi dezvoltarii întreprinderilor mici şi mijlocii.

2.3. Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, administrat de Ministerul Economiei.

2.4. Programul de creştere a competitivităţii produselor agroalimentare, administrat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Programele prevăzute la pct. 2.3 si 2.4 acoperă de la bugetul de stat cheltuieli în proporţie de până la 75% pentru:

  1. implementarea şi certificarea sistemelor de management al calităţii şi/sau a sistemelor de management de mediu;
  2. dotarea şi/sau amenajarea laboratoarelor de testare şi etalonare, precum şi acreditarea acestora, după caz;
  3. înregistrarea şi protejarea pe piaţa externă a mărcilor, a brevetelor de invenţie, a desenelor şi modelelor industriale româneşti (www.portaldecomert.ro, modalităţi de susţinere).

Reţeaua externă a Ministerului Economiei, Comerţului si Mediului de Afaceri susţine eforturile de promovare derulate prin programele de mai sus, printr-o serie de acţiuni complementare:

  1. Furnizarea de informatii prvind oportunitatile de afaceri si cooperare pe pietele respective (cereri de oferta, propuneri de cooperare, licitatii internationale, etc.)
  2. Furnizarea de informaţii şi propuneri privind manifestările expoziţionale specializate organizate pe piaţa de reşedinţă, precum şi a altor evenimente de interes pentru firmele româneşti
  3. Furnizarea de informaţii privind organizarea şi funcţionarea mediului antreprenorial şi de afaceri din ţara de reşedinţă - Indrumar de afaceri

        

1 Decembrie 2018 reflectat în media australiană de limba română

06.12.2018

Cu ocazia marcării Zilei Naționale a României, a Centenarului Marii Uniri și a semi-centenarului relațiilor diplomatice între România și Australia, media australiană …

Reprogramarea consulatului itinerant la Auckland, Noua Zeelandă

06.12.2018

Ambasada României de la Canberra anunță reprogramarea consulatului itinerant la Auckland, Noua Zeelandă, în perioada 11 - 16 februarie 2019, locația urmând să…

Recepția de marcare a Centenarului Marii Uniri

01.12.2018

Vineri, 30 noiembrie 2018 ES Doamna Ambasador Nineta Bărbulescu a găzduit recepția pentru marcarea Centenarului Matii Uniri și Zilei Naționale a României la Ambasada…

Caravană culturală la Melbourne

26.11.2018

În perioada 24 - 25 noiembrie 2018 ES Doamna Ambasador Nineta Bărbulescu a participat la Melbourne, statul australian Victoria, la 2 evenimente memorabile dedicate…

Consulat itinerant la Perth, Australia de Vest

17.11.2018

În perioada 13 - 16 noiembrie 2018, în cadrul programului "Consulat itinerant 2018", promovat de Ambasada României în Australia, echipa Biroului consular de la Melbourne…